lördag 22 februari 2014

Valparna håller på att komma NU:-)



Nu har Fiffis valpning, äntligen kommit igång!!
Jag hade precis ringt efter skjuts och höll på att packa i hop saker för vi skulle till Helsingborgs Djursjukhus kl 2,00 mitt i natten!!
För Fiffi hade så svaga värkar, eller rättare sagt knappt värkar alls!!

Och vad gjöt då Fiffi när jag kommer in för att hämta henne, jo STÅR och valpar två små röda bakben tittade ut:-))
Så skönt att vi slapp åka iväg!!
Efter en stund kom nummer två och det finns nog i varje fall två till tror jag!!
Hon tar det lugnt och har långt mellan att valparna kommer!!
Men nu går det fint!! Härligt!!
Det kommer fler bilder, så fort de kommer ut ..
Nu vilar jag lite tills nästa valp kommer, Fiffi oxå! Vi är lite trötta!!


kl 01,55 Hane 1: 387g
kl 03,20 hane 2: 309
kl 04,22 Nu en röd tik, som nummero 3:-))338g

kl 05,41 Svart hane: 320g kom nu precis, såg märkligt ut när det bara var rött sen innan i lådan :-)

Är det den sista ?? Om ca en timme så vet vi!!

kl 06,50En Röd hane 336g till, sen så var det tomt och Fiffi sover redan med valparna i mjölkbaren..
Nu håller vi tummarna för att allt fortsätter vara bra, för de små knubbiga krabaterna..

4 kommentarer:

  1. Fina goa Fiffi, alltid full av överraskningar. Klart hon skulle vänta till sista stund med sin överraskning. Vilken härlig färg det blev på de röda och en liten svarting man blir ju helt knäsvag.
    Grattis till er båda och pappa Beppe svå klart. Bra jobbat!

    Annelie o Co

    SvaraRadera
  2. Grattis! Duktig Fiffi!
    /Stolta moster Idun med familj

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma med tidigare talare! Så underbart skönt att det gick så bra. Men man borde inte vara förvånad, skojiga, finurliga fiffiga Fiffi visade sig vara en mästarinna på drama! Denna natt kommer jag sent glömma :o) . Nu får den vackra nyblivna mamman gå under namnet "the Drama Queen"! Undrar om de små kronjuvelerna kommer få namn med kunglig toutch då de också föddes sanmma dag som vår nya prinsessa?
    GRATTIS Petra till ännu en outstanding kull!!

    SvaraRadera
  4. Jahapp, fel ute igen, är det inte stavning så blandar jag ihop datum, hahaha. Jag är ju inte klar i knoppen idag av förklarliga skäl! :o)

    SvaraRadera